Brev:
Opvågning med skrigeture
18. april 2007
Alder:
7 mdr.
Opvågning med skrigeture
Kære Helen
Min dreng er igennem et stykke tid begyndt at vågne op med skrigeture... det går lidt bedre med natten, men dagen er ret slem. Efter begge lure vågner han op med skrig og skrål efter 45. min. Den første lur tager jeg ham op fra (efter ca, 45. min), den anden forsøger jeg at rokke i vognen, age lidt på kinden så han ved at jeg er der. Efter et stykke tid falder han så i søvn igen og sover ca. 45 min mere.
Er der tale om lidt separationsfase her? Er der nogen metode, fif, eller må jeg vente på, at han vokser fra det? Jeg synes heller ikke, at to timers søvn om dagen er særligt meget for en aktiv dreng! Den sidste lur er skippet, og det betyder så bare, at han sover mindre, fremfor at lægge lidt ekstra til middagsluren. Typisk :-) Han er nemlig ofte lidt pjevset, så det går mig lidt på!
Han sover ca ti timer om natten. Blir ammet kl. 19.00 og kl. 4.30. Sover fra ca. halv otte til halv seks. det ville også været godt at få rykket morgenamningen en time frem, i stedet for at han vågner pr. automatik kl 4.30 med skrig og skal ha bryst, for så at sove en time mere!
Han får tre store og gode måltider om dagen, og ammes lidt efter behov. Det er dog ikke helt så interessant pt. Er det overhovedet tilstrækkeligt med bryst til mellemmåltid om eftermiddagen, eller skal jeg konsekvent begynde at give ham noget andet der?
Glæder mig til at høre fra dig
Kærlig hilsen
M