Brev:
For meget søvn?
19. april 2007
Alder:
4 mdr.
For meget søvn?
Hej Helen
Tusind tak for dit forslag til madplanen - Victoria elsker skemad og det går bare super godt! Idag vil jeg spørge dig mht hendes søvnvaner. Jeg ved godt at det lyder egoistisk, men jeg synes ikke at jeg får nok ud af hende om dagen for hun vil gerne sove hele tiden. Før i tiden legede vi meget men her på det sidste vil hun hellere bare sove (hun er nu 4½mdr).
Hendes mønster:
0700: flaske og bliver puttet igen - sover til at jeg vækker hende kl. 0900
0900: grød + pusles
1000: vil gerne puttes igen og sover til kl. 1100/1115
1200: flaske + bliver puttet igen og sover gerne i 2 timer
1600: flaske (nogle gange vil hun også gerne have en lur inden aftensmaden)
1800: aftensmad
1930: bad + flaske og bliver puttet til natten
Sover igennem til næste morgen - vågner selv ca. kl. 0630
Jeg føler ikke rigtigt at vi har så meget tid til at lege sammen som vi plejer. Er det normalt adfærd - hvis ikke, hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre anderledes? Det skal for en god ordens skyld nævnes, at når hun endelig er vågen er hun glad og tilfreds - hun græder sjældent.
Jeg ser som altid frem til dine råd.
Med venlig hilsen
Renata