Svar: Hårtab - vitaminer
20. april 2007
Alder:
6 mdr.
Kære MOR
Normalt vil en almindelig sund og varieret kost være nok til at dække dit vitaminbehov og har du brug for ekstra vitaminer så anbefales det at tage en almindelig multivitaminpille.
B2 vitaminer er det vitamin som har betydning for bl.a hår, negle og hud. Det findes hovedsageligt indmad som lever og nyrer, men de vigtigste kilder i danskernes kost er mejeriprodukter, og i mindre grad kød og kornprodukter, blad-grønt, bælgfrugter og fisk.
Silica er et "Kiselpræparat" lavet af planten padderokke. Det skulle give styrke til hud, hår, negle, knogler og bindevæv. Silica kapsler produceres bla. af Natur Drogeriet A/S som ligger i Hørning. Jeg synes du skal kontakte producenten for at høre om du må tage det, når du ammer.
Det samme vil jeg sige om Imedeen. Imedeen tabletter fremstilles af Ferrosan A/S, som ligger i Søborg. Jeg synes du skal kontakte dem for at høre om det vil være okay at tage disse tabletter, når du ammer.
Det er jo sådan at de stoffer du indtager går i modermælken og da barnets krop jo er betydeligt mindre end din, vil koncentrationen af forskellige stoffer virke meget voldsomt på et lille barn. Er man i tvivl er det derfor bedre at lade være med at indtage noget, når man ammer.
Da du har produkterne og gerne vil sikre dig omkring indholdsstoffer, så synes jeg det vil være helt relevant at du kontakter producenten.
Fortsat held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske