Brev:
Natteroderi og manglende sovevaner
21. april 2007
Alder:
7 mdr.
Natteroderi og manglende sovevaner
Hej Helen
Jeg har brug for noget hjælp vedr. min datters sovevaner eller mangel på samme. Hun er 7 mdr, hun er en stor pige på 10.3 kg og er ca 74 lang.
Mit problem er at hun her de sidste 2 uger ikke har villet sove om natten, hun har ellers siden hun var 4 mdr. sovet fint på sit eget værelse, hvor jeg kun har ammet hende 1 gang om natten, men nu vågner hun ca hver 2 time og kan somregel kun falde i søvn igen med brystet i munden, hun har aldrig ville tage sut eller flaske så ved ikke hvordan jeg ellers skal få hende til at falde til ro.
Den sidste uges tid har hun så heller ikke ville falde i søvn om natten igen og hun græder og græder hvilket hun heller aldrig har gjort før, kan det være tænderne der driller? Hun er også begyndt at være meget morsyg, kan det være det der også spiller ind om natten at hun er bange for at jeg ikke er der.
Hun kan heller ikke selv falde i søvn om aftenen har prøvet godnat og sov godt, men kunne ikke holde til at hun bare græd og græd, har også prøvet sov igennem uden gråd uden resultat så her kunne jeg også godt bruge lidt hjælp, førhen har jeg ammet hende i søvn og så bare kunnet ligge hende i seng og hun bare sov men nu vågner hun efter en halv time og så starter sirenen ellers, jeg har de 2 sidste dage haft hende liggende i vores seng og her har hun faktisk sovet fint "kun" været vågen et par gange, men jeg for ikke sovet særlig godt og vil helst ikke have hende i sengen.
Fordi hun nu for bryst så mange gange om natten vil hun ikke spise så meget om dagen, så har virkelig brug for hjælp til at komme videre herfra
Håber ikke brevet er for rodet men er bare træt :-) så kunne være dejligt hvis du kunne give mig nogle gode råd til hvordan jeg kommer videre herfra.
Hilsen Christina