Brev:
3. gangs mor på dybt vand
21. april 2007
Alder:
3 mdr.
3. gangs mor på dybt vand
Hej Helen
Så blev det min tur til at skrive... Jeg er mor til 3 drenge i alderen 11, 13 og knap 4 mdr. Jeg troede derfor at jeg var veltrænet mor, men lille William har fået mig på glat is :o)
Han blev født ved kejsersnit (stod skævt med hovedet og kunne ikke komme ned) d.28.12.2006 - 52cm & 3605gram. Jeg ammede fra starten uden problemer, lagde ham til når han virkede sulten eller græd = Han fik for meget mad og skreg meget, specielt ved aften tid. Efter råd fra sundhedsplejerske prøvede vi at indføre en mere stabil rytme og amning ca. hver 3 time... Det virkede og han blev glad og veltilfreds, men desværre kun i kort tid. Han hang i patten hver 2 time, ville ikke sove og heller ikke spise rigtigt. Og da han ikke havde taget nok på, anbefalede S.P at vi startede på mme (grøn allomin pga maven)
Jeg prøvede at supplere med amning men han gad ikke kæmpe, flasken er nemmere. Øv et nederlag, har ellers langtidsammet de 2 andre (13mdr & 18mdr)
Nå men det vigtigste er jo en glad dreng og det blev han igen, han spiste i starten helt vildt, tømte 150ml hver 3 time. S.P anbefalede mig at trække ham i tid, så han spiser 200ml hver 4 time. Det virkede fint de første to uger, men nu er det en kamp. Han vil ikke holdes i armene når han spiser, kaster sig rundt og blir hys.... Lægger vi ham på sofaen, spiser han fint, MEN han spiser sjældent alle 200ml oftest kun 100/150ml. Og når han ikke spiser det hele, går de næste 4 timer i kludder, han kan ikke sove rigtigt, orker derfor heller ikke at lege, ligge med legetøj osv.
Han får flaske ca. kl.8,12,16,20,00,04 de to sidste flasker foregår i søvne, der er ikke noget mønster i hvilke flasker han ikke tømmer, kun at når han 2 gange ikke har spist helt op, så tager han alle 200ml ved næste måltid. Jeg er nervøs for at han ikke får nok mad :o(
Hans vækst ser således ud:
fødsel 3605g
8 dage 4200g
3 uger 5100g
6 uger 5650g
(22.3.07) knapt 3 mdr 6350g - skift til mme
10.04.07) 7.240g
Jeg føler mig meget mere usikker og nervøs denne gang, med de andre to prøvede jeg mig bare frem og tog det som det kom....
Kan det bare være en periode han er inde i, han virker ellers glad og elsker at underholde hele familien med kæmpe grin og smil. Jeg kunne godt tænke mig at skifte natteflasken kl.00 ud med vælling i håb om at han vil sove igennem, så vi kan springe flasken kl.04 over, men er det smart.
Kære Helen alle dine råd er velkomne, jeg føler mig på bar bund.
Mette