Svar: Fuldkornskost
22. april 2007
Alder:
12 mdr.
Kære Mikkel og Lena
Jeg kan ikke umiddelbart finde litteratur eller undersøgelser som siger at man ikke skulle kunne give brune ris og fuldkornspasta til et barn på 12 måneder. Det vigtige er jo netop at maden tager udgangspunkt i familiens mad. Jeg tænker derfor at I må forsøge jer og se om ikke jeres datter optager det ganske fint.
Fuldkornspasta er en blanding af fuldkornsmel og hvidt mel. Fiberindholdet er derfor højere end i almindelig pasta. Brune og vilde ris indeholder flere kostfibre end andre ris, fordi mere af skaldelene fra riskornet er med. Men der er jo ikke tale om hele korn eller lignende, så jeg kan ikke forestille mig at det skulle være problematisk.
Fortsat held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske