Brev:
Hvad skal vi lege?
22. april 2007
Alder:
10 mdr.
Hvad skal vi lege?
Hejsa,
Så jeg er lige på banen igen med et par spørgsmål. Denne gang handler det lidt om hvordan jeg kan stimuler min dejlige søn.
Du får lige et lille resume af hans udvikling, så har du måske nemmere ved at besvare mit spm::)
Min søn har jo altid været med aktiv og kravlede derud af men begyndte så som 9 mdr at tage sine første skridt og siden er det gået stærkt. Han går hele tiden nu og det som om han aldrig har kravlet :). Vi går ture samt kommer meget omkring. Han er meget udadvent, spiser godt og sover os godt om natten (vågner altid en eller 2 gange men det har han altid gjort og det ikke et problem, for han falder hurtigt i søvn igen), i perioder er han urolig, svær at få til at sove osv. men det som reel en uge af gangen det står på.
Vi går i svømmehallen engang om ugen, hvilket han elsker og han hjælper altid med at lave mad og tømme opvaskemaskinen, hver søndag er vi en tur ved havet, hvor han roder med sandet.
Jeg vil os lige nævne at som 8 mdr, var det at pege og spørge "hvaaa det" noget vi brugte meget tid på, dvs forklare alt ting osv og det gør vi os stadig. Vi føler at han "snakker" engang imellem, altså siger ord som er meget nemt at forstå.
Han vinker og klapper og elsker musik hvor han står og danser .
Men nu kommer så mit spørgsmål. Vi føler at han kræver mere og mere og det er meget vigtigt for os at vores barn ikke "keder" sig. Men mange af de lege som man siger man leger med sine børn i hans alder har vi gjort længe og det er som han er vokset fra det. Lyder måske dumt fordi han er kun 10 mdr men alligevel. Legetøj og alt det der, BORRING :).
Alt hvad der er nyt elsker han, men vi kan jo ikke blive ved med at finde nye ting hverdag? eller burde man det (smiler lidt). Han er god til at underholde sig selv men var meget bedre til det, da han var yngre. Han gider lege med sig selv, måske 15 mins, men så skal vi os snakke, danse, dele mad, kigge på fugle osv.
Men hvad tænker du? Hvad er godt for børn i hans alder nu, når legetøj ikke ligefrem er det sjoveste for ham. jeg vil os lige nævne, at her fornylig, købte vi et stykke nyt legetøj, hvor han skal putte kasser i den og køre den rundt så spiller den musik og det ved han nu og så den kedelig....og sådan føler vi det er hele tiden og vi har sagt til venner og familie IK mere legetøj :D.
Håber du kan komme med nogle rigtig sjove og gode ideer til vores lille familie, så vi ikke skal bekymre os om vores lille dejlige dreng keder sig:)
PS. Han begynder i dagpleje til juni, hvilket jeg tror bliver rigtig godt for ham, nemlig det at få lov til at lege med andre børn en hel dag.
Knus
Tine og Claus