Svar: Pakkes i dynen
24. april 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Marianne
Jeg synes ikke det er noget problem at jeres dreng har brug for at blive svøbt i dynen, når han skal sove. Når børn ligger i maven så er det jo en hule og det er den fornemmelse I har bibeholdt for jeres dreng - det er trygt og rart for ham og det er ingen skade til:o)
Samtidig har han også en alder nu, hvor han begynder at bevæge sig mere, trille omkring osv. og jeg tænker at det at have dynen omkring sig er med til også at give ham en fysisk ro. Dynen hjælper ham således med både at falde til ro mentalt - blive skærmet, lukke indtryk ude og samtidig hjælper det også til at hans kan samle sig rent fysisk og slappe af i sin krop.
Jeres dreng skal nok lære at falde i søvn uden dynen svøbt på denne måde. Måske vil han høre til dem, der sover rigtig godt på maven og finder roen på denne måde. På sigt vil han jo også kunne få en større dyne at putte med og det vil være helt okay.
Fortsat held og lykke og bliv endelig ved med at give jeres dreng den tryghed, som dyne er for ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske