Brev:
Urolig søvn, urolig ved amning m.m.
25. april 2007
Alder:
4 mdr.
Urolig søvn, urolig ved amning m.m.
Kære Helen
Jeg skriver til dig ang. min datter, som fylder 4 måneder på lørdag.
Hun har i en lang periode på et par uger+, ikke ville spise hos mig (jeg ammer hende 100%). Hun nægtede simpelthen brystet hver gang hun blev lagt til, medmindre hun faktisk sov, og det var på denne måde jeg fik noget i hende. Hvis hun var vågen, begydte hun altid at skrige og vende hovedet væk, når jeg tilbød hende mad. Også selvom det var over 7 timer siden sidste måltid (dog havde jeg prøvet at få hende til at spise mange gange derimellem).
Jeg har nu igen fået hende til at spise ved mig igen. Det gjorde jeg ved, at jeg ventede til der var gået minimum 2½ time fra sidste måltid - også selvom det kun var sjatspisning, før hun igen fik tilbudt brystet, og på den måde gik det langsomt fremad! Nu synes jeg hun spiser riiimelig godt hos mig igen, men der er stadig nogle gange i løbet af dagen, hvor hun simpelthen ikke gider.
Desværre har hun tendens til kun lige akkurat at spise sig mæt, og ikke mere end det, da hun har for travlt med at opleve verden. Hun tager kun lige "toppen", så hun sjældent kommer ned til den rigtig fede mælk.
Min datter er utrolig nysgerrig, og MEGET aktiv (ord fra bl.a. SP). Hun er rigtig dygtig motorisk, og snakker og smiler dagen igennem. Hun er desuden meget bevidst, og vil helst gerne følge med i alt.
Dette spiseproblem, har også resulteret i at hun ikke har taget så meget på. Jeg tror hun vejer 6,2 i dag er er måske 64 lang. Ved fødslen var hun 3850 og 52 cm.
Jeg har masser af mælk (når jeg har malket ud, har jeg fyldt en flaske på 150 ml på ingen tid - på et bryst, og her står mælken stadig ud i stråler. Jeg har malket ud med hånden). Min datter spiser kun fra et bryst ad gangen - hun kan/vil ikke tage det andet bryst ved samme måltid.
Nu er hun også begyndt at sove meget uroligt om natten - til tider vågner hun mere end hver time natten igennem. Hun bliver lagt og sover mellem 20 og 20.30, og hun vågner mellem 6 og 6.30 med ca. 2 gange spisning, men er faktisk urolig det meste af natten.
Jeg har tænkt om hun måske så småt er klar til andet mad, men så igen - jeg har masser af mad, men jeg tror hun er for utålmodig til at ligge/sidde og spise ved mig. Og hun er jo også en lille pige, men det ved jeg ikke om har noget at sige??
Håber du kan finde hoved og hale i det her - min datter sidder på mit skød nemlig ;)
Med venlig hilsen
Natasha