Brev:
Mangler mor noget under amningen?
26. april 2007
Alder:
3 mdr.
Mangler mor noget under amningen?
Hej Helen
Mange tak for dine gode svar! Jeg kigger tit igennem de andre spørgsmål og bliver inspireret/bekræftet.
Jeg ammer min søn på 3 mdr (65 cm og 7 kg) fuldt ud og regner med at det er nok. Han sover ofte 10-11 timer om natten og derfor går jeg ud fra at han er mæt. Til gengæld sover han kun 4-5 korte lure på 1-times tid om dagen. Men det er ok, da han jo skal tanke op med mad.
Jeg håber at han vil tage nogle færre og længere lure når han begynder at få grød. Men jeg vil vente til han selv "siger til". Lyder det ikke fornuftigt?
Mit spørgsmål går på mig selv. Efter fødslen har jeg fået noget tør hud med små knopper på overarmene og ydersiden af lårene. Kan det skyldes at jeg selv mangler noget i kosten? Jeg spiser en Livol multi vitaminpille om dagen og jerntilskud, meget frugt, fisk og rimeligt varieret kød og grønt (dog også for meget slik).