Svar: Mangler mor noget under amningen?
26. april 2007
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Hmmm.... det er helt sikkert for meget slik!!! - nej spøg til side:o)
Man kan jo få lidt tør hud og udslæt af mange ting og umiddelbart tror jeg ikke det har noget med din amning at gøre. Du skal naturligvis sørge for at spise sundt og varieret og følge de gængse kostråd som lyder:
- Spis frugt og grønt - 6 om dagen
- Spis fisk og fiskepålæg - flere gange om ugen
- Spis kartofler, ris eller pasta og groft brød - hver dag
- Spar på sukker - især fra sodavand, slik og kager
- Spar på fedtet - især fra mejeriprodukter og kød
- Spis varieret og bevar normalvægten
- Sluk tørsten i vand
Og motion er også vigtigt :o)
Derudover tænker jeg at du måske skal smøre dig med lidt god creme som ikke indeholder parfume eller hormonforstyrrende stoffer.
Hvis du er meget tør og du oplever det som eksemlignende udslæt så synes jeg du skal spørge lægen.
Med hensyn til amning og introduktion af skemad, så lyder det bestemt som om du har fint med mælk og som om din lille dreng er rigtig god til at selvregulere sit behov. Som du selv skriver så er han nødt til at tanke op i løbet af dagen for at kunne sove så godt om natten - og hvor er du heldig (7,9,13) at få lov at sove om natten - nyd det:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske