Svar: Sovevaner - 3 mdr.
26. april 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Pia
Det lyder umiddelbart som om at jeres dreng er sulten - når jeg læser dit brev, så får jeg indtryk af at du ammer rigtig meget i løbet af dagen og at der trods dette fortsat er et øget behov for bryst om natten. Du skriver i hvert fald at din dreng gerne spiser ved brystet og det er sjældent at han falder i søvn med det samme han kommer over - det er jo vigtigt at skelne imellem om det er tryghed eller sult - men hos jer lyder det umiddelbart som behov for mere mad.
Da han fortsat kun er 3 måneder gammel, så tænker jeg at I skal prøve at give ham lidt mere sutteflaske. I skriver at han får flaske at sove på og jeg tænker at I måske skal give ham en flaske igen omkring midnat.
Du skriver at han sover fra 20.30-21, hvor han bliver puttet og så indtil 00.30, hvor han vågner første gang og ammes. Jeg foreslår derfor at du giver ham en flaske med modermælkserstatning omkring midnat i håb om at det kan mætte ham til herefter at sove nogle flere sammenhængende timer.
Rigtig meget held og lykke, håber at flasken vil kunne give jer lidt mere ro:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske