Brev:
Store nok?
27. april 2007
Alder:
21 mdr.
Store nok?
Kære Helen
Mine søde tvillinger, som nu er 21 måneder, blev født en måned før tid i juli 2005. Ved fødslen vejede min søn 3040 g og var 50 cm lang, mens min datter vejede 2550 g. og var 48 cm lang.
Ved 1 års undersøgelsen var de begge ca. 75 cm lange og min søn vejede 8,8 kg. og min datter 9,3. Min søn havde et par måneder forinden været indlagt i 8 dage med rota-virus, hvor han tabte sig en del, og hele sidste sommer og efterår havde han tydeligvis let ved at blive smittet med alt muligt.
I øjeblikket trives begge børn rigtig godt, og de har god appetit og højt aktivitetsniveau. Det er også min klare opfattelse, at de er fint med udviklingsmæssigt - dvs. både hvad angår sprog, motorik, forståelse mv. ...
...
De startede i institution 1. april 2007 efter 9 måneder i dagpleje. Det er også indtil videre gået fint, selv om de afreagerer meget hjemme ommeftermiddagen og aftenen. Jeg er imidlertid blevet opmærksom på, at mine børn er ret små i forhold til de fleste andre jævnaldrende børn i institutionen, og jeg er usikker på, om det er noget, jeg skal være meget bekymret for.
Jeg vejede og målte dem i går aftes og min søn vejde dag 10,7 kg. (nøgenvægt) og min datter 11,1 kg. (nøgenvægt). Min søn målte 81 cm og min datter 82,5.
Synes du disse tal er påfaldende for 21 måneder med deres historie. Det skal siges, at deres far og jeg begge er ca. gennemsnitshøjde - måske lidt under - og meget slanke.
På forhånd tak.
Anbe.