Svar: Store nok?
27. april 2007
Alder:
21 mdr.
Kære Anbe
Dine børn hører ganske rigtigt ikke til de største, men hvorvidt de vokser som de skal, skal vurderes ud fra deres vægt og højde kurve hele vejen igennem.
Det betyder ikke noget at de ligger på laveste kurve eller under den, hvis de bare følger deres kurve - det er således vigtigt at de ikke falder ned på kurven under - de skal helst blive liggende, så de bliver ved med at vokse. At følge kurven er en markering af at de vokser som de skal.
Du skriver at de trives rigtig godt, at de spiser godt og har et højt aktivitetsniveau. Det lyder også som om de har klaret skift fra dagpleje til institution rigtig godt. Og jeg får helt klart indtryk af at begge børn har det rigtig godt og at der umiddelbart ikke er grund til bekymring.
Jeg synes dog det vil være helt relevant at du drøfter deres vægt og længde med lægen for at få en vurdering af, hvorvidt du bør energiberige deres mad eller andre ting, som de vil have glæde af. Lægen vil også kunne se børnene - se hvordan de ser ud sammenholdt med deres kurver og vil derfor kunne rådgive dig om, hvorvidt der er grund til bekymring eller ej.
Rigtig meget held og lykke til jer alle fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske