Brev:
Morgenmad - 6 mdr.
27. april 2007
Alder:
6 mdr.
Morgenmad  - 6 mdr.
Hej Helen
Tak for tidligere råd. Min Gustav sov igennem to dage efter skemaden blev startet (som 4,5 mdr) - så det var jo en stor succes.
Status er nu, at Gustav lige er fyldt 6 mdr. Gustav begyndte med kartoffelmos ca 3 uger efter grøden og det var også et hit og så supplerede jeg med morgenmadsgrød for ca 3 uger siden.
Der skal siges at Gustav ikke er den store morgenspiser. Han vågner oftest først mellem kl 7 og 7.30 (DEJLIGT!!!) hvor han så får bryst. Der er derfor nok ikke så meget at sige til, at han ikke har den store appetit når jeg giver ham morgenmad ved 8.30-9.00 tiden. Gustav har nemlig allerede brug for sin formiddagslur ved 9.30-10.00 tiden, så jeg kan ikke rigtig trække tidspunktet for morgenmad.
MEN da han fyldte 6 mdr, forsøgte jeg at give ham havregrød til morgenmad hvorpå han begyndte at SKRIGE - altså ikke kun brokke sig eller virke utilfreds - nej min ellers meget blide dreng skreg så tårene trillede ned ad kinderne.... Nu har jeg forsøgt med øllebrød også med samme resultat - en skrigende dreng!
MEN hans morgensmadgrødfobi er desværre også gået ud over frokostgrøden som han ellers har skovlet i sig med den største fryd. Jeg har stået med tre forskellige slags grød i gryderne for at lokke ham til en af delene - heller ikke med diverse frugtmosvarianter -INGEN SUCCES !!!
Til gengæld er han stor tilhænger af rugbrødshapser som vi lige er startet på. Så jeg har måttet fodre ham med rugbrød både morgen og frokost efter alt andet var forsøgt, så jeg har brug for dit råd !!!
Er det mon fordi han er bevidst om, at grøden simplethen er for kedelig at tygge, når han nu har mundmotorik til at håndtere rugbrødet ???
Eller er det helt normalt at babyer reagerer meget på nye måltider ?? Og skal jeg i såfald bare give ham rugbrødshapser og prøve med grød om 1 uge igen f.eks. ??
Desuden ammer jeg nu kun 3 gange dagligt, så han skal jo gerne dækkes tilstrækkeligt ind med mme der tilsættes maden. Skal jeg give ham mælk i kop, når han har en "grødfri" dag ?
Glæder mig til at læse dit råd. God weekend.
Mange sommerhilsner
Bettina