Brev:
Mad og lidt af hvert
28. april 2007
Alder:
8 mdr.
Mad og lidt af hvert
Kære Helen
Igen tusind tak for dit søde svar til Jens i forbindelse med hele halløjet om hofterne. Og hurra for at den lille fyr ikke fejler en pind! Vi er så taknemmelige og nyder vores lille søn ekstra meget. Nogle gange kan en forskrækkelse jo også være en god ting, når den er kommet lidt på afstand. Man bliver endnu mere glad for det, man har.
Jens er i det hele taget inde i en god periode. Sover godt om natten og er så glad, så glad om dagen (læs: hans veludhvilede forældre er også glade!!!!). Han har aldrig været sky, men nu virker det som om han i dén grad har opdaget verden og andre levende væsner. ALLE bliver smilet til lige meget, hvor vi er, og han taler løs til alle. Det er virkeligt dejligt at se ham tage imod verden. Især for mig der selv er vældigt udadvendt - hæhæ. Han siger "a det" igen og igen... kan det virkeligt være rigtigt, at han rent faktisk spørger "hvad er det?" allerede?! Vi er lidt i tvivl ;)
Han arbejder flittigt på at komme til at bevæge sig og spiser også rigtigt flot. Vi er nede på en flaske til natten inden sengetid og så en kl. 4-5 stykker. Så han får jerndråber. Han lægger sig stadig bare ned og pludrer sig glad i søvn (vi beder til at det holder :)). Med hensyn til mad, så guffer han det meste i sig - og vi er lige pludselig blevet lidt usikre: Er der noget, han ikke må få? Og skal der helst sødmælk i hans aftensmad?
Jeg ved, at vi skal passe på med stegt, røget og paneret mad og så holde igen med salt. Men derudover...? Hvordan fx med krydderier?! Han er glad for rugbrød, boller, grøntsager og ris. Ris blander vi med lidt sødmælk og en klat smør, og det er en vinder ;)
I næste uge begynder jeg på arbejde! Far skal nu til at passe lidt mere alene. Han er lige dele nervøs og lige dele "hurra-nu-går-hende-bestemme-mor-så-man-selv-kan-komme-lidt -til"-agtig (ja, jeg arbejder virkeligt på ikke at være FOR mor-agtig, men, men... hahaha :)). Jens har nydt det, synes vi selv, ret store privilegium, at både far og mor har været hjemme det meste af tiden, siden Jens kom til verden. Vi fik en økonomisk mulighed og valgte at investere den i at være så meget hjemme som overhovedet muligt begge to. Det betyder, at vi endnu aldrig har prøvet at have dage, hvor Jens fx kun vil være hos mor. Jeg synes, det er skønt, men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på, hvordan det skal gå, når jeg lige pludselig er væk nogle dage.
Jeg arbejder lange dage, hvor jeg er væk fra 9 morgen til efter Jens er gået i seng. Til gengæld har jeg så også en masse dage, hvor jeg er hjemme hele dagen - fx 3 dage lange dage væk, fem hjemme. Hvordan håndterer vi det bedst? Og hvad skal vi være opmærksomme på? Jeg ved jo fx at den der seperationsfase vist nok er lige om hjørnet ;)
Derudover - det har været fint med barsel, men nøøøøjh hvor er det også super at blive klippet og skulle på arbejde ... :)
Kærlig hilsen
Mor K