Brev:
Vil ikke sidde ved bordet og spise
29. april 2007
Alder:
14 mdr.
Vil ikke sidde ved bordet og spise
Hej Helen
Vores søn Christian har svært ved at sidde ved bordet og spise. Jeg tror at han måske keder sig?
Han er nu 14 måneder og spiser stort set alt, men efter kort tid i sin stol, så startet balladen. Han rækker ud efter alt muligt andet end maden, og bliver meget hurtigt utilfreds, og vil ikke spise. Han bliver sur og utilfreds, og smider rundt med maden – den lander alle andre steder end i munden. Det gælder stort set al slags mad, vi serverer, og det gælder alle måltider.
Vi har prøvet med alle mulige former for aktiviteter, og opmærksomhed får han også nok af.
Det er ikke fordi han ikke er sulten – for sætter vi ham på gulvet og lader ham kravle rundt, så kan vi gå og give ham maden i små bidder. På den måde kan han spise en hel del.
Han er ikke steget i vægt de sidste 4 måneder, og har haft en del sygeperioder, hvor han ikke har haft så meget appetit, så derfor vil vi gerne have lidt i ham. Desuden er det rigtig irriterende med al den ballade ved måltiderne. Det er bestemt ikke særlig hyggeligt.
Kan du give nogle gode råd til, hvordan vores måltider kommer til at gå bedre, og hvordan vi får bedre styr på vores lille ”terrorist”?
Hilsen
Christians mor