Brev:
Har endnu ikke lært at gå
30. april 2007
Alder:
14 mdr.
Har endnu ikke lært at gå
Hej Helen
Min søn er nu 14½ mdr gammel, men jeg er lidt i tvivl om han udvikler sig som han skal.
Han kan gå få skridt selv, kun hvis vi tager i mod ham eller stiller ham på gulvet, og der ikke er så langt til et bord o.lign. Han kan ikke stå stabilt selv, uden at holde fast. Hvis jeg stiller ham midt på gulvet, sætter han sig bare ned, og han giver ikke slip, når han står ved et bord. Vi går meget med ham, hvor han holder i en finger, og han har også en gåvogn. Han går meget ved bordene og væggene, men slipper ikke selv taget og begynder at gå...
Det er nu 14 dage siden han begyndte at kunne gå 6-7 skridt selv (hvis vi hjælper ham). Han har mavet sig frem siden han var 6 mdr, lignede en lille jægersoldat, og der var god fart på. Han lærte at kravle "rigtigt" på knæ og hænder, da han var 11 mdr og har kunne rejse sig op siden han var 10½ mdr.
Er det normalt ikke at have lært at gå når man er 15 mdr? Det skal lige siges, at min søn sandsynligvis er hypermobil, kan det have betydning? Både hans far og jeg lærte at gå da vi var 13 mdr.
Kærlig hilsen Poula