Brev:
Samvær med sin far
30. april 2007
Alder:
3 mdr.
Samvær med sin far
Hej Helen
Jeg har fået den dejligste søn, Lucas, som nu er knap 3 mdr gammel. Hans far og jeg gik fra hinanden i graviditeten, men vi er stadig på talefod. Vi har ikke fælles forældremyndighed.
Lige nu er situationen den, at han ser Lucas et par gange om ugen, hvor jeg kommer forbi så han kan se ham. Selvom forholdet mellem faderen og jeg ikke fungerede, så ønsker jeg selvfølgelig, at Lucas skal have et forhold til sin far.
Jeg skal starte i skole til september, og fra da af har Lucas´ far barsel i 2 mdr. og det er meningen at Lucas skal passes hos ham i de timer hvor jeg er i skole, og først starte i vuggestue når han er 9 mdr. gammel.
Mit egentlige spørgsmål går på samværet mellem Lucas og hans far derfra. Meningen er, at han skal have Lucas hver 2. weekend, men hvordan gør vi det mest hensigtsmæssigt for Lucas? Der har været snak om at Lucas efter en måneds pasning hos sin far, skal begynde at være der hver 2. weekend - dvs. i en alder af 7 mdr.
Som sagt ønsker jeg, at de skal have et forhold, men jeg synes det er svært. Det er bestemt ikke mit behov at "give slip", men samtidig får jeg nemt følelsen af at jeg er for pylret, fordi faderen selvfølgelig også gerne vil se Lucas.
En sundhedsplejerske har sagt, at faderen sagtens kan have Lucas nogle weekender til den tid, men en anden har sagt at Lucas har behov for faste rammer, og at weekendopholdene må vente til han bliver ældre (alder?), fordi det slet ikke er Lucas´ behov at være på weekend i den alder. Som mor hælder jeg selvfølgelig mest til at vente, men selvfølgelig forstår jeg også godt hans far...
Jeg ønsker det bedste for Lucas, og vil derfor gerne høre din mening.
Mange hilsner
Anita