Brev:
Væk fra brystet om natten - 7 mdr.
30. april 2007
Alder:
7 mdr.
Væk fra brystet om natten - 7 mdr.
Hej Helen
Tak for dit gode svar, jeg har lige nogle tillægs spørgsmål.
Emilie er nu 7 1/2 mdr og er en meget glad og stærk pige hun er begyndt at kravle her i weekenden.
Nu har jeg prøvet at tage brystet fra hende om natten som du forslog men hun bliver rigtig gal og begynder at græde, hvordan får jeg vendt det for hun vil nemlig ikke spise om dagen, du skrev at far skulle tage over - kan det være en ide hvis jeg sov i et andet rum et stykke tid og hun så sov med far.
Du skrev at det nok var separations fasen hun er igang med, hvor længe varer den ca og er der noget vi kan gøre for at ned korte den eller er det bare noget hun skal igennem for syntes det er ved at være meget hårdt at blive vækket så meget.
Vi har lige været i sommerhus og her sov hun fint vågnede kun 2 gange om natten og i nat hvor vi var hjemme igen vågnede hun 4-5 gange igen hvordan kan det være.
Lige nu ser vores dag sådan ud.
Vågner mellen 5-6 og bliver ammet, sover videre til ca 7
8.30 bliver tilbudt grød spiser højst 6 skefulde.
9.00 ammes og puttes til lur, sover ca 1 time højst 1 1/2
12.00 tilbydes grønsags mos spiser ikke rigtig noget
mellem 13-14 ammes og puttes til lur sover 1-2 timer
ved 16 tiden spiser hun ca 1dl frugt eller frugt mos
18.00 grønsagsmos med kød og lidt sovs her kan hun godt spise en del men ikke altid.
20.00 ammes og puttes
22.00 ammes
02.00 ammes
05.00 ammes
Sådan ser det oftest ud, men der er også dage hvor hun vil ammes en gang mere om natten omkring midnat, jeg ved ikke hvordan jeg skal få det vendt så hun spiser om dagen i stedet for, når vi sætter hende i den høje stol har hun meget svært ved at sidde stille og kan faktisk ikke gigtig koncentrer sig om at spise, syntes også det virker som om hun ikke rigtig gider at spise "baby" mad mere hun vil hellere spise det vi får.
Håber du kan hjælpe mig lidt igen så jeg kan prøve at få lidt struktur på hendes spise vaner.
Christina