Svar: Sov gerne lidt længere
1. maj 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Christina
Jeg synes umiddelbart at dagen ser fin ud. Flora er 6 måneder nu og det lyder passende med tilbuddet af grød og grøntsagsmos og de lure hun får i løbet af dagen. Det er helt fint.
Nogle børn vil kunne sove et lidt længere stræk om natten når de er 6 måneder gamle og jeg tænker at det nok skal komme - der er børn, der som Flora fortsat har behov for mælk omkring kl.04-05.
Jeg tænker dog om I skulle prøve at tilbyde hende en flaske sen aften også, således at hun får en flaske inden midnat i håb om at den måske vil kunne mætte hende lidt mere og hun så kunne sove måske 6 timer - det ville jo være fantastisk.
Det er helt fint at berolige hende med brystet, så hun falder i søvn på en dejlig måde. Jeg tænker at det at tilbyde flaske sen aften både vil gøre at du kan lade far overtage og du kan gå lidt tidligere i seng og samtidig kan jeres datter få flasken imens hun mere eller mindre sover. Det vil måske på sigt kunne lære hende at sove et lidt længere stræk... man har jo lov at håbe:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske