Brev:
Madplan til småtspisende pige
1. maj 2007
Alder:
6 mdr.
Madplan til småtspisende pige
Kære Helen
Du har før beroliget mig omkring min lille pige (lille i den forstand, at hun ikke rigtig vokser). Hun har været hos børnelæge, og jeg har fået at vide, at hun nok bare aldrig bliver så stor :-) Hun trives og spiser, men ikke så meget ad gangen.
Nu bliver hun 6 måneder om knap 14 dage, så jeg vil gerne begynde at ændre lidt på hendes kost. Hun er meget interesseret i ny mad, her til morgen fik hun f.eks. havregrød (fra Nestlé), og selvom hun ikke spiste meget, var det meget interessant. Ellers spiser hun grød til frokost (ca. 1 dl) og mos til aften (også ca. 1 dl). Jeg laver mos selv af kartofler, broccoli og gulerod + olie og MME.
Hun er efterhånden lidt uvillig til at spise sin mælk (Nan1) og nogle dage bliver det kun til ca. 1/2 liter i alt. Vi tager hende op kl. 23 hvor hun gerne vil drikke 200 ml, det er umuligt at få i hende på én gang i løbet af dagen (verden er alt for spændende)
Har du et forslag til en ny kostplan for hende? Hvad må hun egentlig spise nu??? Jeg tror hun synes maden er lidt kedelig, måske kan hun motiveres til at spise lidt mere??
På forhånd tak
Annas mor