Brev:
Meget tryghedssøgende dreng
1. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Meget tryghedssøgende dreng
Hej Helen
Vil gerne lige høre din mening omkring min dreng som nu er blevet 9½ mdr.
Han har siden han blev født været meget tryghedssøgende, villet være hos far eller mig, og har altid vågnet mange gange om natten og sovet korte lure om dagen.
Han har sovet mellem os i sengen, men den sidste måneds tid har han sovet i sin tremmeseng som står ved siden af vores seng. Næste skridt er så at få ham ind på sit eget værelse.
Han har været i dagpleje siden han var 6½ mdr, dog ikke på fuldtid. Men dagplejemoderen synes han er en mundfuld kan jeg høre... Hun siger hun aldrig har haft et barn der var så jaloux på de andre børn når hun sidder med dem. Og han vil helst være ved hende hele tiden, og går hun et øjeblik blir han så ked af det han kaster op.
Jeg har svært ved at se om det er mig der har gjort noget forkert... Er det fordi han er enebarn? Fordi jeg altid har taget ham op når han græd? Jeg har jo bare gerne villet give ham tryghed og ladet ham vide at jeg er her for ham.
Er godt klar over han ligenu er i seperationsfasen, men han har jo stort set altid været sådan, godt nok ekstremt de sidste måneder.
Vil det mon tage af med tiden, kan jeg gøre noget? Leger tit bøh-tit-tit legen som jeg kan læse du har rådgivet nogle andre til...
Venlig hilsen den lidt usikre mor.