Brev:
Temperament og udvikling
1. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Temperament og udvikling
Hej Helen
Du har før hjulpet os, da vi havde nogle spørgsmål ang mad og søvn, så nu håber jeg, at du kan hjælpe os igen.
Oskar er nu 8½ mdr gammel og er en meget aktiv og glad dreng. Det går rigtig fint med hans spise- og sovevaner. Inden for de sidste par uger er han dog begyndt at vise et til tider meget voldsomt temperament. Det kommer især når han skal have tøj på, ind i autostolen eller hvis vi feks tager noget fra ham, som han ikke må lege med. Han skriger så meget højt og kan blive helt ulykkelig.
Jeg kan blive helt forskrækket over at han kan blive så hidsig og jeg er lidt i tvivl om, hvor meget man kan opdrage på en 8½ mdr gammel baby. Synes jo samtidig at det er vigtigt, at han ikke får sin vilje bare fordi han bliver hidsig?
En anden ting jeg vil spørge dig om handler om det at kravle. Oskar er overhovedet ikke begyndt at gøre tegn til at kravle eller krybe. Han kan sidde selv og han triller rundt. Er der noget vi kan gøre for at motivere ham til at kravle eller er vi bare for utålmodige? Har prøvet at løfte ham op på alle 4, men det bryder han sig ikke om. Grunden til at jeg gerne ser ham kravle er at han også tit bliver hidsig hvis han f.eks ikke kan nå bolden som triller væk fra ham.
Håber du kan hjælpe os.
Mange hilsner Marianne