Svar: Mad - 9 mdr.
2. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Kære Lone
Korte og præcise spørgsmål er også altid velkommen:o)
Fra 9 måneders alderen kan komælk begynde at udgøre en større del af barnets indtag og de fleste børn vil i denne alder kunne nøjes med to flasker dagligt (morgen og aften) - 2 flasker for at nå op på de 400ml som skal sikre deres jernbehov.
Du kan således fint begynde at give din datter lidt tykmælk, A38 eller lignende med 3,5%fedt om eftermiddagen. Kom lidt frugtmos, banan eller anden frugt eller bær på og du kan også bruge lidt rugbrødsdrys.
Sørg for at Emma får sine 400ml mme dagligt, brug det evt. i havregrøden om morgenen osv. så hun ikke kommer til at mangle jern:o)
Når barnet når 10 måneders alderen så siger man at overgangsperioden er slut og barnet kan spise mad som resten af familien. Hvis hun kan tygge det, så må hun på det tidspunkt gerne få en almindelig frikadelle.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske