Brev:
Søvn - kort eftermiddagslur og lang formiddagslur
3. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Søvn - kort eftermiddagslur og lang formiddagslur
Hej Helen
TAK for hjælpen igen - der er kommet god struktur på min datters dag nu, og det giver lidt mere overskud. Vi sover stadig ikke så godt om natten, men sådan er det vist bare.
Jeg har et lille tillægsspørgsmål. Du foreslår, at jeg vækker min datter om formiddagen efter 1 - 1 1/2 time, og at hun sover 2-3 timer om eftermiddagen.
Det har jeg prøvet at praktisere, men hun sover kortere og kortere tid om eftermiddagen, tit under en time. Som en følge er hun ret sur, og når tit at blive for træt til at spise ordenligt om aftenen. Derfor har vi måttet ty til at give hende 1/2 time på øjet sidst på dagen, ellers kunne hun slet ikke hænge sammen.
Synes du det er bedst at fortsætte med det, eller skal jeg lade hende sove længere om formiddagen igen? Jeg ved ikke helt, hvordan det er 'meningen' at små børn skal sove, så derfor spørger jeg lidt dumt:-)
Mange hilsener fra Susanne