Svar: Søvn - kort eftermiddagslur og lang formiddagslur
3. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Kære Susanne
Ingen spørgsmål er dumme:o)
De fleste børn vil i din datters alder sove en kort formiddagslur og en lidt længere middagslur, men der er naturligvis også børn som gør det lige modsat eller som sover to lige lange lure.
I skal naturligvis gøre det, som virker hos jer. Hvis jeres datter har det bedst med at sove 2 x 1½ time, så er det fint, hvis hun har det godt med at powernappe lidt om eftermiddagen i øjeblikket så er det også okay (det behov kan børn godt have i perioder) og hvis hun har det bedst med at sove en lang middagslur på 2-3 timer og så kun powernapper eftermiddag, så er det også helt fint.
Det drejer sig jo om at I skal trives alle sammen og der er således ikke én bestemt måde, som man skal gøre det på. Gennemsnitligt vil de fleste børn på din datters alder sove måske 11 timer om natten og mellem 2½-4 timer i løbet af dagen, sammelagt altså i alt ca 14 timer. Hvordan det så passer bedst, det er lidt forskelligt :o)
Håber at dette hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske