Brev:
Sprogudvikling - 14 mdr.
4. maj 2007
Alder:
14 mdr.
Sprogudvikling - 14 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da vi er blevet lidt bekymrede efter et besøg hos ørelægen i går.
Efter at vores søn er startet i institution har han haft mellemørebetændelse 2 gange og efter sidste gang som startede den 21. april har han stadig haft problemer med ørene og taget sig til dem. Derfor har jeg været forbi lægen et par gange, men har fået at vide at der bare stod noget væske, som selv ville forsvinde.
Christian har dog fået større og større gener, så derfor tog vi til ørelæge i går. Han punkterede hans ene øre, men ville ikke høre tale om at en ny betændelse kunne være på vej selvom drengen er meget forkølet og havde haft ondt og ikke sovet hele natten. Han havde jo ikke feber. Dog gik han meget op i at han ikke har et sprog endnu. Det ved vi jo godt, da Christian bruger fagter og tegn og siger selv mam for mad og ellers har en mængde hjemmelavede "ord" som han kun forstår.
Vi har ikke regnet med at det var et problem, at han ikke er begyndt at tale. Er det et problem, og har vi taget det for roligt? Eller skal vi bare som hidtil se tiden lidt an og vente på sproget? Hvornår skal man være begyndt at tale?
Håber du kan hjælpe
Venlig hilsen
Christians mor
PS. Behøver jeg at fortælle at Christian har haft endnu en hård og søvnløs nat, og at han nu er på penicillin…?! :-(