Svar: Er det nok mælk til pige på 2 år, 3 mdr.?
9. maj 2007
Alder:
2 år, 3 mdr.
Hej med dig
Ja hun er en lille filur din datter og jeg tror det er en rigtig sund holdning at have at hun tilbydes sufficient kost og at lidt har også ret. Og så som du skriver, tro på at når hun trives og udvikler sig godt, så må det være okay.
I forhold til mælkeindtag så er det rigtigt at ca 500ml anbefales og det er incl. den mælk der indgår i maden. Du kan måske få hende til at drikke lidt mælk i form af milkshake eller smoothies som du selv kan lave og ellers er yoghurt, koldskål og lignende okay og helt fint med den alder hun har. Du kan evt. komme lidt tykmælk i koldskålen for at energiberige den lidt, så det ikke bliver for 'fedtfattigt'.
Ost er også med til at give lidt kalk, men ellers så vil jeg anbefale dig at du køber hende en multivitamintablet med ekstra calcium. Du kan også give hende en kalktablet på 500 mg kalcium dagligt.
Fortsat held og lykke med hende og dejligt at høre fra jer, kan regne ud at du endnu ikke har født, men at det må være lige oppe over, - rigtig meget held og lykke med det, knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske