Brev:
Roderi i skemad, mælk og søvn
9. maj 2007
Alder:
4 mdr.
Roderi i skemad, mælk og søvn
Hej Helen
Min datter er begyndt at få vælling og skemad for ganske nylig, hun har indtil da fået nutramigen (det får hun stadig, men nu nutramigen 2)
Vi havde fået en fin rutine kørt ind, da hun bare fik flaske, men efter hun er begyndt på skemad og nutramigen 2 er det gået helt i fisk.
Hun er ikke sulten så ofte som før, men spiser jo også mere af gangen. p.t ser dagen således ud (og det roder jo som sagt lidt)
06.00 spiser cirka 200ml nutramigen 2
sover videre lige efter flasken i sin seng til cirka 8.30 - 9.00
kl.9.00 plejer hun at spise, men har de sidste dage afvist flasken helt uden at tage det mindste - jeg har derfor prøvet at give hende lidt frugtmos og risgrød, det tager hun cirka 1/2 dl af men vil ikke så gerne have vandet jeg tilbyder
sover fra cirka 10.00-11.30 i barnevognen
Kl. 12.00 spiser hun igen 200ml nutramigen 2
Sover fra cirka 13.00 - 16.00 i barnevognen
kl. 16.00 får først cirka 100ml nutramigen 2 (vi laver ikke mere end det) og derefter kartoffel - grøntsagsmos, det spiser hun alt fra 1/2 - 1 1/2 dl af (hun kan bedst lide med gulerod, men hun har også haft lidt hård mave så jeg har lavet med broccoli, det er hun knap så glad for - har givet hende sveskemos til dessert) Hun får vand til, og det drikker hun sjovt nok! efter måltidet bliver hun budt mere mælk og tager mellem 50-70ml
Tager ofte en powernap mens vi spiser, i ca. 1/2 time
bader kl. 19.00
kl.20.00 vælling og i seng - nogen dage vil hun ikke tage flasken med vælling, så der har vi lagt hende i seng alligevel og taget hende op ved 22-23 tiden og givet vællingen, og der tager hun den.
sover til kl. 6.00 uden mad
Har du et forslag til hvordan vi kan få lídt rutine på igen? Og hvad med hård mave, vi kan ikke bruge laktulose da hun er intolerent overfor mælkesukker?
Jane