Brev:
Manglende lyst til mad og opkast
9. maj 2007
Alder:
7 mdr.
Manglende lyst til mad og opkast
Kære Helen!
Så er jeg her igen. Tobias er begyndt at sove bedre så det er dejligt.
Vores problem er nu, at han meget sjældendt har lyst til mad samt at når han så endelig spiser noget kaster han det oftest op. Jeg tænker selvfølgelig på om vi giver ham for meget mad - altså tilbyder mad for ofte og om han derfor ikke har lyst til maden. Han hoster ofte, når han får maden ind i munden og det er den forbindelse at han kaster op.
Lige nu tilbyder jeg ham også mme til grøden og grønsagsmosen - skal jeg ikke gøre det. Tobias drikker mellem 400 - 500 ml mme om dagen - er det nok? Jeg har haft dårlig erfaring med at give ham mad med små klumper i, da det 99% af gangene medfører opkast. Kød får han heller ikke noget af, da jeg ikke kan tilbedrede det uden klumper. Hvorfor kaster han op?
Vores dag ser således ud:
06.30-07.00: vågner
08.00: får grød - vil sjældent have noget
9.00: puttes og sover 1-1½ time
11.30: grønsagsmos og mme
13.00: puttes og sover 1½ time
15.00: tilbydes frugtmos og mme
17.00: nogle dage en meget kort lur
18.00: havregrød
19.30: i seng
23.00: 150 ml mme
05.00: 100 ml mme
Hvordan ser vores dagsrytme ud - ser det fornuftigt ud? Tobias bliver ikke sur eller pylret selvom der kan gå mange timer imellem hans madindtag. Har han bare en lille appetit?
Han vejer 8,5 kg og måler 70 cm, så er som han skal være. han er også fortsat en meget glad og aktiv dreng, som vi nyder hver eneste dag!
Har du nogle ideer til, hvordan vi kan få Tobias til at spise med glæde? Skal vi nøjes med 2 madmåltider et par dage for at give ham lysten igen? Vi er lidt i vildrede!
Venlig hilsen
Anne