Brev:
Morsyg - 3 mdr.
9. maj 2007
Alder:
3 mdr.
Morsyg - 3 mdr.
Hej
Har læst meget spændende på din hjemmeside, og nu er det min tur til at stille et spørgsmål.
Jeg har studeret spørgsmål og svar på hjemmesiden, men ikke rigtig fundet noget, jeg kan bruge i forhold til vores dilemma.
Min søn på 3½ måned er meget glad for sin mor. Faktisk så glad at end ikke far må give ham sutten om aftenen. Han græder også når far tager ham op af barnevognen og lign. Men når han kommer hjem fra arbejde hygger de sig stort, og jeg ser helt klart at Malthe genkender og er glad for sin far.
Altså han går helt amok hvis far giver ham sutten og er ganske utrøstelig - lige indtil han havner i mine arme. Uden at lyde for hård, har jeg mere ondt af faderen end af drengen. Jeg lader det være op til far om jeg skal tage ham eller han selv vil forsøge at trøste Malthe, men det bliver hurtigt løsningen at jeg får ham i armene og så er der ikke langt til smil eller søvn.
Vores hverdag er sådan at far arbejder meget. Han er væk fra 6 morgen til 17 eftermiddag. Jeg har Malthe om natten, og han bliver puttet tidligt ved 19.00 tiden. Min mand er glad for sit job, og vi ønsker ikke at gøre det til et problem at det indebære mange timer. Desuden er det sæson, og slut om 2 måneder.
Malthe bliver ofte bange for andre mennesker, og overstimuleret når vi er på besøg et sted, selvom jeg forsøger at skærme ham ved at han kun er ved mig eller far, eller går lange ture med barnevognen, imens vi er afsted, så han har en tryg stund. (Det handler om 3 konfirmationer vi har været til)
Han er født til termin, var lille (2600 g), men indhentede hurtig vægten, og er ellers nem og glad.
Mit spørgsmål går på hvordan vi gør det bedst for Malthe. Skal han have lov at være hos mig, og at jeg tager ham hver gang, så han har gode trygge oplevelser? Og kan det passe at han allerede nu er så selektiv i hvem der dur. Håber du kan give os råd til, hvordan vi bedst tackler situationen.
Kærlig hilsen Dorte