Brev:
Afvisning af flasken
10. maj 2007
Alder:
5 mdr.
Afvisning af flasken
Hej
Vi har en lille pige på 5 mdr. Hun har fået flaske siden hun var 5 uger, og har siden spist fra flasken med stor appetit.
Inden vi startede på grød og mos kunne kun spise 4-5 flaske om dagen med ca. 200-240 ml. Vi er nu startet på på grød og mos og hun er rigtig vild med grød med forskellig slags frugt mos i, katoffelmosen spiser hun også med gulerøder og nogen gange brocoli i, hun spiser ikke altid så meget af mosen, men hun spiser mindst 0,5 deciliter hver aften.
Vores problem er at hun er begyndt at afvise flasken. I dag fik hun en flaske da hun vågnede kl. 8, hvor hun kun tog ca. 170 ml, så fik hun grød kl. 12.30, ca. 1½ deciliter, hvor hun tilbydes vand af en kop, det drikker hun godt af, hun vidste igen tegn på sult inden.
Jeg tilbød hende en flaske igen omkring 15.15 der drak hun kun 140. Hun fik tilbudt mos kl. 17.30 hvor hun spiste ca. ½ dl, hun fik først tilbudt mme i en kop til, men det afvidste hun, hun fik derefter vand i en kop og det drak hun godt af.
Jeg tilbød hende så flasken 19.15, inden sengetid, det var en kamp at få lokket 80 ml i hende, hun tager den godt nok i starten, begynder at græde og afviser den, begynder så at græde som om hun er sulten og vi giver hende flasken igen, hun tager så to mundfulde og afviser den igen, sådan går det indtil jeg opgiver og hun falder til ro, tyve minutter i otte ligger jeg hende i seng, hvor hun sover 5 min efter, så kan hun vel ikke være sulten?!
Det skal lige siges at flasken i eftermiddags foregik på samme måde som til aften. Hun har kun fået lige knap 400 ml. i dag, og det ved jeg godt er for lidt, men kan ikke se hvordan jeg skal få mere i hende. Det er gået ned af bakke med mængden af mælk den sidste uge, hun har fået samme mængde grød og mos siden hun var lige lidt over 4 mdr. som hun gør nu.
Hun er en glad pige som snakker og smiller meget, hun triller ikke endnu, men hun er også en stor pige (8,8 kg. og 68 cm) så ved ikke om det er for svært for hende at komme rundt.
Håber mit brev er til at finde hoved og hale i.
Venlig hilsen Laila