Brev:
Vil ikke drikke MME af kop
12. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Vil ikke drikke MME af kop
Hej
Jeg har svært ved at få mine tvillinger på 8½ måned til at drikke MME af kop. Derfor er jeg fortsat nødt til at give dem 3-4 sutteflasker i løbet af dagen for at de får nok. Jeg stoppede med at amme, da de var 6 måneder.
De får 3 hovedmåltider og 2-3 mindre måltider skemad om dagen, og når flaskemåltiderne kommer oveni, føler jeg efterhånden, at vi bruger for meget tid på at give mad. De har jo også nået en alder, hvor de skal til at spise brød og familiens mad, men det går lidt trægt. Jeg tror simpelthen, der skal mere intensiv træning til. Men jeg må indrømme at det bliver til for lidt, når de i forvejen får mad "hele tiden".
(de mange måltider var et råd fra vores egen sundhedsplejerske for at få en ende på natflaskerne)
Jacob drikker vand af kop til sin mad, men hvis jeg serverer MME vil han ingenting have. Af og til vil han heller ikke tage sutteflasken, men hvis jeg plager ham lidt, kan han godt drikke 150-200 ml, så han er jo tørstig. Han synes vist bare, der er mere spændende ting, man kan bruge sin tid på.
Stine spytter det meste ud, uanset om jeg giver vand eller MME af kop. Til gengæld tager hun gladeligt flasken hver gang.
Vi har efterhåneden trænet kop i nogle måneder, så jeg ved ikke rigtigt, hvordan vi kommer videre, så de kan nøjes med en aftenflaske. Har du nogle fif? De er kun født knap 3 uger for tidligt, så jeg forventer vel ikke for meget?