Brev:
Endnu et spørgsmål om søvn - 3 mdr.
12. maj 2007
Alder:
3 mdr.
Endnu et spørgsmål om søvn - 3 mdr.
Hej Helen!
Jeg vil gerne sige tak for dine uddybende råd mht. hvor meget babyen bør sove! Det var virkeligt dejligt, (i stedet for som min sundhedsplejerske gjorde - at henvise til en libero-brochure som jeg havde fået!). Det giver ro i sindet at få nogle præcise guidelines, som man kan rette sig ind efter. Så kan jeg også bedre støtte mit barn i hvad der gavner ham bedst. Han har reageret godt på den rytme du foreslog og han er blevet en gladere baby, når han får sovet det han burde.
Når han sover ved en otte-ni tiden, så har han de sidste timer om natten fra ca. kl fire svært ved at finde roen og vågner efter et kvarter til en halvtime ved, at han ligger og snoer sig med kroppen fra side til side og vågner deraf. Han virker træt nok og har let ved at falde i søvn. Har prøvet at svøbe ham hvilket gør ham mere urolig- han prøver at kæmpe sig fri. Og har prøvet at give ham mere mad, men det har ikke rigtig interesse.
Det hjælper somme tider at have ham liggende i mine arme, så når han bliver urolig, kan jeg holde ham tæt ind til mig og vugge ham. Det betyder så at han får sovet, men ikke jeg :) Ved en seks-syv tiden er han så vågen til hans far kl ca otte tager på en morgentur, hvor han falder i søvn. Jeg har også prøvet med kamillete, men det har heller ikke haft nogen virkning. Har du nogen forslag? Og har du måske et bud på hvorfor han bliver urolig?
Indtil kl fire vågner han ca. hver anden time og vil have mad.
Mange hilsner Camilla