Brev:
Hvordan kommer jeg i gang med skemad?
12. maj 2007
Alder:
5 mdr.
Hvordan kommer jeg i gang med skemad?
Hej Helen
Er ny her på siden, men har været flittig læser længe..
Jeg er mor til en pige på 5 mdr (14 dec 2006) som udelukkende har fået bryst indtil nu. Men hun er meget opsøgende på vores mad og vil gerne drikke vand af kop og sutteflaske.. Det skal siges at vi bor i Spanien og at her til tider er meget varmt, så hun drikker en del vand..
Jeg har prøvet at lave majsgrød, men hun slog ud i hele hovedet og fik derfor min mor til at sende lidt "dansk" vælling herned. Jeg har prøvet at lave en fl. på 90 ml til hende hver dag i en uge, men hun gider ikke rigtig drikke det.. Hun vil tilgengæld meget gerne ha vand og frugtmos.
En typisk dag for hende ser således ud:
Vågner typisk ved 8 - 8.30 tiden og er vågen i 3 timer før hun sover 1 - 1.30 time i sin barnevogn.. Hun får bryst inden hun lægges ud.
Vågner ca 12.30
Får vand og frugtmos og tilbydes bryst når hun vågner..
Hun er vågen mellem 3 - 4 og sover ca kl 15.30 i 45 min (man kan sætte uret efter hende) hun får bryst og lidt frugtmos - hun kommer i bad ved 18.30 tiden og puttes kl ca 19.30 hvor hun får bryst og falder i søvn ved brystet i vores seng..
Hun puttes i sin egen seng ved 23.30 tiden og nogle gange får hun bryst, andre gange vågner hun først kl 4- 5 tiden hvis hun spiser og skiftes og sover igen til ca 8 -8.30 tiden..
Synes hun er meget vågen, og at hun er meget afhængig af mit bryst. Vil derfor gerne have hjælp til hvordan vi starter bedst mulig med skemaden, og hvad hun skal ha og hvornår..
Og er det en dårlig ide at hun falder i søvn ved mit bryst ?? Hun har virkelig svært ved at falde i søvn om aftenen, derfor startede jeg på det for ca 14 dage siden..
Vi rejser hjem til dk på sommerferie d. 28 maj - så der er vi to om at give hende mad og putte hende.. Kan vi der prøve at ændre lidt på soveritualet..
Tilslut vil jeg sige at hun er en glad sund lille pige på 68 cm og vejer 7,5 kilo..og det er på bryst mælk alene..
Glæder mig til at høre fra dig, håber ikke det er alt for forvirrende..
Med venlig hilsen
Rikke