Brev:
Rollespil
14. maj 2007
Alder:
11 år
Rollespil
Hej
Vi har en dreng på 11 år (delebarn, - så vi er mange om at bestemme).
Han vejer ca. 30 kg. og er omk. 157 cm. høj, - høj og tynd, men rimeligt stærk. Han elsker at gå til rollespil, hvor man jo ifører sig udstyr og løber rundt i skoven og slås m.m. En dejlig fritidsaktivitet.
Han har fået en ringbrynje, som vejer 8 kg., og som han er meget glad for. (Den giver ekstra "liv" i spillet, så man ikke så hurtigt "dør").
Når han skal til rollespil har han ringbrynjen + andet udstyr på, ialt en vægt på ca. 10 kg., som han løber rundt med i 4-5 timer. (D.v.s. han bærer 1/3 ekstra af sin kropsvægt.)
Ser du nogle problemer i dette, som sundhedsplejerske?
Med venlig hilsen
Rila