Svar: Søvn igen
15. maj 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Joan og Viktoria
Når børn pludselig ændrer søvnvaner markant, så skal man altid overveje om det kan hænge sammen med smerter og det kunne meget passende være tænder eller smerter fra ørerne. Det er dog lidt usædvanligt at det så kun gør sig gældende om aftenen og ikke i løbet af dagen eller hen mod morgenstunden...
Jeg tænker at det måske handler om motorisk uro, at hun nu hvor nu er igang med at øve sig i at trille og bevæge sig omkring simpelthen har svært ved at finde roen. Hun oplever mere af verden, drømmer mere og får så vendt sig lidt, så hun ikke rigtig kan finde tilbage til en god stilling og her har hun så brug for din hjælp.
Måske skulle I prøve at få hende ud af dobbeltsengen og over i hendes egen seng, fordi der her er mere plads. Måske ville hun så kunne trille omkring og selv finde sig en ny stilling og lade roen komme over sig.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske