Brev:
Søvnproblemer del 2 - 9 mdr.
16. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Søvnproblemer del 2 - 9 mdr.
Hej Helen
Tak for sit hurtige svar. Det er rart at vide at der er nogen i den anden ende, når man er ved at blive desperat (-:. Emil er rent faktisk begyndt at sove bedre, og er "kun" vågen 2-3 gange om natten.
Jeg er dels begyndt at give ham en ammetår mere om eftermiddagen, dels tog jeg en kamp med ham fredag aften. Som jeg skrev vågnede han hver aften 45 minutter efter han var faldet i søvn og ville have bryst. Jeg tænkte at han ihvertilfælde ikke er sulten på dette tidspunkt, da han som nævnt spiser rigtig godt til aften, og til tider får mange mælketåre inden han sover. Derfor tog jeg en kop vand med op til ham og tilbød ham det istedet. Han synes absolut ikke at dette var en god ide og blev meget vred. Jeg sad med ham, og vuggede ham, sang for ham og forsøgte at give ham sutten, som han i starten nægtede at tage. Efter 45 minutter "overgav" han sig, tog sutten og faldt i søvn.
Den nat var han vågen to gange, hvor han fik bryst. De følgende tre aftener sov han tre-fire timer efter han var blevet puttet, for at blive ammet, og var som nævnt kun vågen to-tre gange om natten. I aftes vågnede han igen efter 45 min, hvor han fik vand. Det tog ca et kvarter med protester før han sov igen.
Jeg ved ikke om det er det rigtige at gøre, men det har da medført en bedre søvn. Om han kommer til at sove endnu bedre på dette tidspunkt, tvivler jeg på, da han er meget bevidst om at jeg ikke skal være for langt ude af hans synsfelt. Far er god men han vil helst være hos mig.
Lyder det som en fornuftig løsning på problemet?
Selv om han er mit tredie barn er noget helt for sig selv. Hvis jeg ikke husker meget galt var det ikke så svært at "knække koden" hos de to andre (-:
Med venlig hilsen
Emils mor (nu med lidt mere overskud)