Svar: Søvnproblemer del 2 - 9 mdr.
16. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Kære Emils mor
Dejligt at høre at der er lidt mere overskud, trods alt:o)
Det lyder helt fint at du forsøger at trække Emil lidt imellem amningerne og give lidt vand om aftenen. Selvom han mest er til mor i øjeblikket, så skal I måske alligevel overveje om det er far, som skal tage lidt over. Det hjælper nogle gange fordi han ikke kan amme og ikke lugter af mælk.. Men I skal naturligvis gøre det der passer bedst.
Børn er bare forskellige og det oplever man især når man får nummer 2, 3 osv. Selvom de har samme forældre og derfor biologisk samme gener, så er de alligevel helt deres egne og det tager tid at lære dem at kende.
Du må prøve dig frem som du gør og netop det at "han ikke er sulten på dette tidspunkt" gør jo at du kan holde fast i at han skal beroliges have vand osv. Det er helt fint. Børn skal jo ikke have mælk hver gang de åbner munden og på et eller andet tidspunkt, så er man nødt til at gøre som du. Han har jo også en alder nu, hvor han slet ikke behøver den amning om natten og så mange gange og skal lære at tage noget andet i stedet. Samtidig med at han er så meget mere bevidst og derfor ikke bare accepterer et nej - det er jo sådan set godt nok, det er jo et sundhedsstegn at han protesterer lidt:o)
Fortsæt du bare, rigtig meget held og lykke og knus herfra.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske