Brev:
Kræsen hjemme
16. maj 2007
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kræsen hjemme
Kære Helen
Tak for gode og interessante svar her på siden.
Min spørgsmål handler i denne omgang om vores søn på 2½ og hans madvaner. Han spiser rigtig godt med grød eller rugbrød om morgenen, og i vuggestuen vil han også gerne spise alt, hvad han bliver præsenteret for. Men når vi når til aftensmaden hjemme hos mor og far, kan han pludseligt ikke lide noget som helst.
I lang tid har vi ikke gjort noget for at presse ham, for han får jo varieret kost i vuggestuen, og måltidet skulle jo helst blive ved med at være en hyggestund. Han er dog begyndt at blive sulten og vil have rugbrød inden han skal sove. Nogle gange er det tydeligt, at det bare er for at trække tiden før sengetid, men ofte er han virkelig sulten.
Vi er begyndt at insistere på, at det så er resterne fra aftensmaden, han får, så han ikke kører rundt med os. Jeg har det bare rigtig skidt, når jeg sidder der og nægter han noget andet at spise. Har du en smartere måde at få vendt spisningen om aftenen til noget hyggeligt, for lige nu er det lidt en kamp.
Venlig hilsen Mette