Brev:
Ligge på maven - 5 mdr.
16. maj 2007
Alder:
5 mdr.
Ligge på maven - 5 mdr.
Kære Helen
Jeg har læst flere af dine svar mht at støtte sit barns motoriske udvikling og kan se at det er omkring 4 mdrs alderen at børn ofte lærer at trille omkring.
Vores datter er nu blevet 5 mdr og hun bevæger sig en del, liggende på ryggen - spræller, fægter med armene (endda så hun slår sig ret hårdt med hænderne på siderne) og vender til siden, når hun tager fat i tæerne osv. Hun er dog ikke begyndt at trille hele vejen rundt endnu.
Vi har imidlertid det problem med hende, at hun absolut ikke er glad for at ligge på maven længere end et par minutter ad gangen. Og vi tror faktisk at det ofte har at gøre med at hun i den stilling næsten altid kommer til at gylpe - også selvom det er noget tid siden hun har spist. Det er jo svært, når der ikke er særlig lang tid, hvor hun er mæt og færdig med at bøvse/gylpe og til hun bliver træt...Mon du har nogen gode råd i den forbindelse?
Jeg kan tilføje at det virker som om hun gylper lidt mindre efter hun har spist grød/mos, men når vi forsøger at give hende lidt vand i en lille kop samtidig med maden, så er det samme problem...
Med venlig hilsen
Ann-Christina