Brev:
Mælkeindtag og MME
17. maj 2007
Alder:
6 mdr.
Mælkeindtag og MME
Kære Helen
Tak for dit svar. Og ja, du har nok ret i det med for mange kokke :-) Jeg har derfor besluttet mig for at gøre, som du anbefaler. Nemlig kigge på Kaspers almene tilstand. Og den kunne ikke være bedre!! Han smiler hele dagen, virker glad og tilfreds, pludrer, har tunge bleer og (masser) af afføring. Så jeg må bare tage en dyb indåndning og regne med, at han har det godt.
Når det nu er sagt, så har jeg da lige et par spørgsmål alligevel :-).
Jeg har måske ikke forklaret mig helt så godt, men Kasper er ikke flaskebarn. Jeg har ammet ham indtil for ca 2 uger siden, hvor han jo gik i ammestrejke. Han har således kun fået flaske, når han er blevet passet ude, og det har altid været udmalket modermælk. Så han har aldrig fået Allomin 1. Mit problem nu er, at jeg på ingen måde kan få MME i ham på flaske. Det eneste han vil tage i flasken er vælling.
Han får således ca 150-200ml MME på kop, 400 ml vælling på flaske og 250 ml MME i madlavningen. Dette burde vel så være nok til at sikre hans mælkeindtag? Tror du, at det ville have en effekt, hvis jeg prøvede en anden type MME i flaske end Allomin 2?
Tak for en god brevkasse. Du må have nogle lange dage - lagde mærke til, at du besvarede spørgsmål meget sent i aftes :-)
Hilsen Sandra