Svar: Mælkeindtag og MME
17. maj 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Sandra
Beklager misforståelse angående flaske og amning. Så hvis jeg har forstået det rigtigt nu, så ammer du slet ikke mere, men er overgået fuldt til flaske og giver så vælling i flaske og allomin 2 i madlavning og kop?
Samlet får din dreng godt 800ml og det er rigtig fint og passende for hans alder. Det kan godt have betydning at skifte allomin 2 ud med allomin 1. Du kunne jo prøve at købe en brik med allomin 1 og se om han så ville tage imod flasken... ellers må det være som det er og det lyder helt fornuftigt, når man ser på det samledes indtag.
De sidste undersøgelser jeg har set, som er lavet omkring børns indtag af mælk viser faktisk at børn omkring 6 måneders alderen drikker omkring 800ml mælk i døgnet, mod de tidligere 900ml (tidligere undersøgelser)... sådan er der jo så meget.
Din dreng lyder til at trives rigtig godt og det er det, du skal holde dig til og hans indtag lyder super.
Og tak for din omsorg angående mig:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske