Svar: Grød og vælling - 3 mdr.
18. maj 2007
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Vælling anbefales tidligst fra 4 måneder og det samme gælder grød. Det handler blandt andet om indholdet af proteiner. Derudover anbefales det at vælling i 4-6 måneders alderen max udgør 2 flasker, det vil sige at man ikke må give mere end max 400ml.
Vand fra hanen kan på samme mådes gives fra 4 måneders alderen med mindre man har privat vandboring. Du kan starte med at give lidt vand fra hanen, når du begynder med lidt grød. Det er en fordel at give vand af et lille snapseglas, som passer bedst i størrelsen til din lille datters mund.
Jeg håber at din datter har det godt og at ovenstående hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske