Svar: Nægter pludselig flasken
18. maj 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Mette
Jeg kan godt høre at det lyder lidt uoverskueligt for jer lige i øjeblikket. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om du mon alligevel har mere mælk end du tror og om din datter mon egentlig er tilfreds med det hun får der. Måske har det at du har givet flaske en gang imellem givet dig så meget ro, at du har slappet mere af og måske derfor fortsat har en del mælk til hende...
Jeg tænker også om det mon vil hjælpe dig at få en fast plan for dagen, hvor I så vidt muligt skal forsøge at give hende skema, bryst og flaske efter et lidt mere fast mønster.
En plan kunne se således ud:
Morgen 7: Amning
Formiddag 10: Amning
Puttes til formiddagslur
Frokost 12: Grøntsagsmos og vand af kop
Ammes og puttes til middagslur
Eftermiddag 14: Amning eller flaske
Sen eftermiddag 16: Amning
Aften 18: Grød med frugtmos, vand af kop
Ammes og puttes til natten kl. 20
Sen aften 23: Amning eller flaske
Nat: Amning
Jeg tænker at du skal prøve at lade din datter ligge på dine lår eller ved siden af dig, når du giver hende flasken, måske hun bliver forvirret af at være i din favn og ikke kan finde ud af om hun skal have brystet eller flasken. Nogle børn når også nogle gange til et tidspunkt, hvor de protesterer mod at blive holdt tæt i favn, når de skal spise og her hjælper det at lægge dem ved siden af sig eller på dine lår.
Håber at I kommer lidt videre igen. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske