Svar: Grød - 4 mdr.
20. maj 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Mette
Det kan være udmærket at holde pause et par dage, når din dreng ikke er ældre end han er. Ikke nødvendigvis i 14 dage, men måske i 3-4 dage.
Når det er sagt, så er der dog også børn som trænger til ny smag og let kører træt i det samme, så måske skulle du forsøge med en ny type grød for at se om noget andet har større interesse. Du kan give ham grød af ris, majs, hirse og boghvede med den alder han har.
Giv ham vand af et snapseglas sammen med skemaden, så han automatisk en gang imellem får en pause og prøv så derudover at holde hans interesse fanget ved at bruge dig selv, lade ham spejle sig i dig: "Hmm, hvor dejligt, mam, mam, mam" osv. så han kan se på dig at det her er virkeligt lækkert. Skab også en hyggelig stemning ved bordet, det skal generelt være rart at spise - måske tænde et stearinlys... du skal også synes det er lidt hyggeligt.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske