Brev:
Vil stadig ikke have modermælkserstatning
21. maj 2007
Alder:
5 mdr.
Vil stadig ikke have modermælkserstatning
Kære Helen
Jeg har efter samråd med dig nedsat mængden af Victorias skemad (1 dl ad gangen), men resultatet er ikke blevet forbedret: hun nægter stadig at drikke mælk (mme, nan 1)! Hun kommer op på 600-700 m i døgnet (og det er inkluderet det mælk jeg bruger i maden samt vælling).
Hendes dagplan:
07.00 mælk - 09.00 grød - 12.00 mælk - 16.00 mælk - 18.00 aftensmad - 20.00 vælling
- eftersom at jeg ikke synes, at hun indtager nok mælk i løbet af dagen vækker jeg hende inden vi selv går i seng (omkring kl. 22.30), men det hjælper ikke meget - for det meste vil hun slet ikke have noget og hvis hun langt om længe tager lidt så bliver det ikke mere end 50 ml.....(kan jeg tilbyde hende vælling i stedet for - tæller det som mælkeforbrug?)
Du skrev til mig at det var yderst vigtigt at babyer i hendes alder skal drikke omkring 800 ml mælk om dagen (ud over det man brugte i maden), men det er meget svært at få hende til det.....
Hendes afføring er også blevet meget anderledes. Hvor den normalt er fin grødet er konsistensen nu ændret til meget hård og knoldet (jeg har købt lactulose). Hendes humør er hellere ikke som det plejer...normalt er hun meget glad og aktiv hvor hun nu er meget træt, ugidelig, uselskabelig og let irriteret/pyldret over ting....
Victoria fylder 6 mdr den 1. juni, så indtil da skal jeg nok 'slås' (ment på en god måde) med hende for at få hende til at tage det mælk som hun har brug for. Kan du hjælpe mig med at strikke en ny madplan sammen til hende gældende fra 6 mdr? - det kommer jo til at involvere mindre mælk som hun sikkert bliver meget glad for ;-)
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen
Renata