Brev:
Meget varmt barn
21. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Meget varmt barn
Kære Helen
Et hurtigt spørgsmål om påklædning. Min datter på 9 måneder er en meget varm lille størrelse, hvilket nok skyldes hendes vægt på små 11 kg. Både om dagen og især om natten bliver hun meget let forsvedt, og bidrager til en del skift af tøj, selvom vi er opmærksomme på det.
Mit spørgsmål går på påklædning om natten: Hun sover på bomuldslagen i en tremmeseng med en let junior dyne over sig, i et relativt køligt værelse. Som regel har hun en langærmet body på, sammen med et par meget løse jogging bukser, og en par lette strømper. Vi har prøvet natdragterne med indbygget fod, men det var ikke noget hit. Når hun er faldet i søvn - dvs. efter det rituelle dynesparkeri er overstået - tager vi bukser og strømper af hende, men alligevel er hun sjaskvåd på ryggen.
I desperation er jeg nu begyndt at give hende underbukser på i, istedet for en body, og en let natbluse, men det bliver alligevel for koldt, og hun sparker også dynen af et par gange i løbet af natten. Hun er næsten konstant en anelse forkølet, og raller en lille smule i lungerne med slim, og jeg tænker at det er fordi hun bliver først varm, og derefter kold om natten.
Har du nogle gode forslag?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Ingrids mor