Svar: Meget varmt barn
21. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Kære Ingrids mor
Du har helt ret i at din datter sandsynligvis er meget varm fordi hun er en stor og dejlig pige - de børn som har mange 'elastikker' sveder som regel lidt mere:o)
Mit umiddelbare bud til påklædning lyder en bodystocking fordi den slutter tæt omkring bleen og det er vigtigt at bleen også sidder rigtigt samtidig med at jeres datter så ligger på en glad flade. Det er ikke rart for hende at ligge på noget stof eller en ble som ligger og krøller sammen.
Derudover så synes jeg hun skal have bare ben og så tænker jeg at I kan overveje om hun måske vil have glæde af at sove med et par løse bomuldsstrømper. Sparker hun dynen af sig, så bliver hun i givet fald ikke kold om fødderne og bodyen varmer på kroppen. Hun har jo også ret til at sparke dynen af og på den måde selvregulere - det er jo kun godt at hun kan det.
Hvis I så er oppe at tisse i løbet af natten eller lignende, så gå ind til hende, læg dynen om hende igen og put hende lidt.
I kan naturligvis overveje hvad det er for en madras hun ligger på, om underlaget vil kunne gøre en ændring i forhold til at hun sveder meget. Måske ville det hjælpe med en tynd rullemadras ovenpå hendes egentlige madras eller et laget i noget andet stof, et andet materiale som hun bedre kunne ånde igennem.
Sørg også for at lufte godt ud, så der er frisk luft i rummet hver dag, prøv at lukke lyset og solen ude, så rummet også i løbet af dagen holdes rimeligt køligt. I skal regne med at en sovetemperatur mellem 16-20 grader er passende.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske